niedziela, 30 czerwca 2013

Prawie Inspiracje

Na wielu blogach popularnymi wpisami są "Inspiracje". Postanowiłam przedstawić kilka wątków, które zainteresowały mnie i wydają mi się ciekawe. 

1. Jak nadać życiu sens? czyli Jacek Walkiewicz w Trójce. Rozmowa Grażyny Dobroń z Jackiem Walkiewiczem. Poniżej link do audycji. 

2. Kino polskie.
Odkryte przeze mnie dwa kanały na You Tube poświęcone polskiej kinematografii. Filmy polskie znane i mniej znane, przynajmniej przeze mnie. Mam nowe postanowienie na wakacje obejrzeć 8 filmów z tych kanałów. Zacznę od trylogii Kieślowskiego Trzy kolory: Niebieski, Biały, Czerwony.

3. Gazeta Semestr.
Bezpłatne czasopismo na uczelni. Biorę zwykle by mieć coś do przejrzenia. Nie jest to jednak gazeta o tematyce imprezowo-ciuchowej. Zawsze jest jakiś ciekawy artykuł o szukaniu pracy, rozwoju zawodowym, czy planowaniu życia. Wszystko w konwencji namawiania studentów do podjęcia współpracy z jakąś firmą, ale zainspirować się można. Ja mogę polecić coś co mi się spodobało w ostatnim numerze. Strona szkolenia.com, na której można wyszukać interesujące na szkolenia z kilku obszarów - w większości płatnych, ale są też bezpłatne.

4. To nie jest zawód dla cwaniaków - Ryszard Kapuściński
Książka przeczytana przeze mnie w szaleńczym tempie 2 dni (na ok. 200 stron), przez wykorzystanie czasu w pracy. Zawsze jak czytam książki Kapuścińskiego, zaczynam rozumieć coś nowego, dowiaduję się czegoś o świecie. Choć książka stanowi zapis wypowiedzi i rozmów Kapuścińskiego, to oddaje jego sposób myślenia. Książka przedstawia analizę współczesnego świata, jego zmienność i wpływ nowych technologii na jego istnienie. I choć z założenia jest to książka o dziennikarstwie, to stanowi analizę ludzkości jako ogółu współcześnie.

5. BBC podcast
Początkowo korzystałam z podcastów celem osłuchiwania się z językiem angielskim, ale ostatnio uświadomiłam sobie, że słuchanie daje coś jeszcze. Pozwala na poznawanie ciekawych tematów, rozszerzanie wiedzy i poznawanie innych niż polskie źródeł informacji. BBC jest jednym z największych nadawców na świecie, ma wielu korespondentów, co pozwala na poznawanie różnych regionów świata. Do moich ulubionych audycji należą: World at One i From our own Correspondet. Polecam też audycje z BBC World.  

Zachęcam do sprawdzenia przedstawionych przeze mnie wątków.


Przyjaciółka Ani 

1 komentarz:

  1. Kanały filmowe to coś co najbardziej mnie ucieszyło! Ale Walkiewicza też koniecznie muszę sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń